Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Неділя, 29.06.2025, 11:41
Вітаю Вас Гість | RSS
НВК "Гімназія - спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов"
Головна | Реєстрація | Вхід
Опис власного педагогічного досвіду


ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

з розв’язання педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник

 

Тема досвіду

Формування національної свідомості, патріотичних почуттів учнів засобами національно-патріотичного виховання.

Автор

Умерова Севилья Аккиївна, спеціаліст, класний керівник 5-А класу       

Сфера застосування

Практична діяльність класного керівника

 

Актуальність

Виховання в учнів свідомого виконання свого громадянського обов’язку; формування духовної і психологічної готовності майбутніх воїнів захищати українську державу; виховання морально-бойових якостей; формування в учнів ведучих мотивів до оволодіння військовими знаннями, високого рівня фізичної підготовки та витривалості;

розвиток в учнів загальнолюдських цінностей, національної гордості, культури міжнародних відносин, морально-психологічних якостей громадянина-патріота; оволодіння учнями навичками критичного мислення: аналіз твердження партнерів, аргументація своїх думок, прагнення до пошуку оптимальних рішень, принциповість, відкритість до сприймання інших поглядів.

Наукові концепції та теорії

У сучасних умовах кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням суспільного поступу є визначення задань нової стратегії виховання – Концепції національно-патріотичного виховання (наказ МОН № 641 від 16 червня 2015 року «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей
і молоді та методичних рекомендацій щодо
національно-патріотичного виховання y
загальноосвітніх навчальних закладах»).  

Тому, основну увагу приділяю діям, спрямованим на знаходження нового способу вивчення у ситуації пізнання невідомого.

Ось деякі мої  рекомендації щодо застосування простих прийомів, ідей, які забезпечують бажаний результат у системі національно-патріотичного виховання:

- проведення заходів, спрямованих на реалізацію патріотичного виховання;

- підтримка, сприяння та участь у волонтерських проектах;

- активне залучення до патріотичного виховання дітей учасників бойових дій на Сході України, членів сімей Героїв Небесної Сотні, бійців АТО;

         - налагодження співпраці з військовими формуваннями, як мотивація готовності до вибору військових професій;

- залучення молоді до участі в збереженні та підтримці єдності українського суспільства задля миру і злагоди.

 

Основна ідея

       Формування національної свідомості, патріотизму у гімназистів використовуючи  засоби національно-патріотичного виховання.

 

Технологія реалізації ідеї

На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей:

  • повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);
  • участь у громадсько-політичному житті країни;
  • повага до прав людини;
  • толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних особливостей;
  • готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

 

 

 

 

Форми, методи, прийоми, засоби

         Масові форми виховної роботи: конференції, тематичні вечори, вечори запитань і відповідей, зустрічі з видатними людьми та ін. 
Групові форми виховної роботи: години класного керівника, робота з пресою, екскурсії, походи та ін. 
Не залишаю поза увагою індивідульні форми роботи, адже потреба індивідуального підходу зумовлена тим, що будь-який вплив на дитину переломлюється через її індивідуальні особливості, через «внутрішні умови».

Нетрадиційні форми активізації психічного здоров’я: точковий масаж, релаксаційні паузи, дидактичні ігри

У роботі використовую методи формування свідомості, до яких зараховую словесні методи (роз'яснення, бесіда, лекція, диспут); метод прикладу.                                                                             Серед прийомів віддаю перевагу прийому створення виховуючих ситуацій.                                        Засоби виховання — надбання матеріальної та духовної культури (художня, наукова література, телебачення, Інтернет, предмети образотворчого, театрального, кіномистецтва тощо).

Результат застосування

Впровадження розробленої системи роботи з національно-патріотичного виховання в роботу класного керівника є раціональним тому що:

Ø виховується у учнів національна свідомість, налаштованість на осмислення культурних цінностей, історії;

Ø виховується у учнів громадська позиція, культурна спадщина українського народу, формування готовності до захисту Вітчизни;

Ø повага та любов до державної мови, формування учня-патріота, громадянина України.

Критерії ефективності

На етапі впровадження системи національно-патріотичного виховання очікується:

  • забезпечення у молодого покоління розвинутої патріотичної свідомості і відповідальності, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про спільне благо, збереження та шанування національної пам’яті;
  • зацікавленість молоді щодо служби у Збройних силах України, готовність до захисту України та виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, з метою становлення її як правової, демократичної, соціальної держави;
  • збереження стабільності в суспільстві, соціальному та економічному розвитку країни, зміцнення її обороноздатності та безпеки;
  • створення ефективної виховної системи національно-патріотичного виховання молоді;
  • консолідація зусиль суспільних інституцій у справі виховання підростаючого покоління.

 

Наукові джерела

  1. Концепція національно-патріотичного виховання (наказ МОН № 641 від 16 червня 2015 року «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо
    національно-патріотичного виховання y
    загальноосвітніх навчальних закладах»).  
  2. Любар О.О., Стельмахович М.Г., Федоренко Д.Т. Історія української педагогіки. /За редакцією дійсного члена АПН України М.Г. Стельмазовича. – Київ: Інститут змісту і методів навчання МО України, 1998.
  3. Федоренко Д.Т. Мудрість козацької доби. Розробка нетрадиційних уроків і навчально-виховних заходів на засадах української етнопедагогіки. Посібник для студентів педагогічних навчальних закладів і учителів та учнів національної школи України. – Кривий Ріг: ПП «Видавничий дім», 1999.
  4. Фролова К.П. Ярина. Учбовий посібник з народознавства. – Дніпропетровськ: Асоціація «Дніпродрук», 1993.
  5.  Щербань П. Проблеми сучасної освіти. //Літературна Україна". – 13 липня 2006.
  6. Чи вважаєте Ви себе патріотом України? [Електрон. ресурс] //Центр Разумкова[веб-сайт] - Режим доступу: http://www.uceps.org/ukr/poll.php?poll_id=39
  7.  Дзеркало–2007 (настрої і стереотипи населення України). [Електрон. ресурс] //ЦСД»Софія» [веб-сайт] - Режим доступу: http://www.sofia.com.ua/page42.html
  8. Як Ви ставитеся до національного свята – Дня Незалежності України? [Електрон. ресурс] //Центр Разумкова[веб-сайт] - Режим доступу: http://www.uceps.org/ukr/poll.php?poll_id=321
  9. Ровесники незалежної України: думки, інтереси, громадянські позиції[Електрон. ресурс] //Фонд Демократичні ініціативи[веб-сайт] - Режим доступу: http://dif.org.ua/ua/poll
  10. Який із п'ятьох зазначених чинників найбільше об`єднує або може згуртувати народ України в єдину спільноту? [Електрон. ресурс] //Центр Разумкова[веб-сайт] - Режим доступу: http://www.uceps.org/ukr/socpolls.php?cat_id=3
  11. Державний стандарт базової і середньої освіти. [Електрон. ресурс] //Міністерство освіти і науки України[веб-сайт] - Режим доступу: //www.mon.gov.ua
  12. Шкільна історія очима істориків —науковців. Матеріали Робочої наради з моніторингу шкільних підручників історії України. — Київ: Видавництво імені Олени Теліги, 2008 – 128 с.
  13. Юхновський, І. Про ідеологію і політику Українського інституту національної пам’яті/ І. Юхновський// Дзеркало тижня. – 2007. - №40. – С 16-18. 
  14. Афанасьєв, А. Педагогічні основи військово-патріотичного виховання військовослужбовців строкової служби Збройних Сил України/ А.Афанасьєв — К., 2005. — 266 с.
  15. Пласт – Національна скаутська організація України[Електрон. ресурс] //Пластовий портал[веб-сайт] - Режим доступу: http://www.plast.org.ua/plast/fact-list/
  16. Робоча група з питань патріотичного виховання молоді при апараті РНБО ініціює розробку загальнодержавної концепції патріотичного виховання молодих людей[Електрон. ресурс] // Рада національної безпеки і оборони України [веб-сайт] - Режим доступу: http://www.rainbow.gov.ua/news/450.html

Висновки

Впроваджуючи в роботу класного керівника національно-патріотичного виховання молоді, я впевнена саме тут, в навчальному закладі, діти  вивчають героїчну історію українського народу, символи, саме тут їх виховують та вчать  любити свій народ, країну і бути справжніми патріотами.                      І тільки в  поєднанні різних форм та методів виховної роботи ми, класні керівники, досягнемо своєї мети.

 

 


Copyright MyCorp © 2025