ОПИС ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ 5-А класу
НВК «Гімназія-спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов»
Назва виховної системи
|
|
Компоненти структури
|
«Школа патріотів» |
орієнтаційно-цільовий компонент (стратегічна ціль (державна стратегія виховної політики, генеральна мета виховання; етапи становлення та розвитку виховної системи; конкретизація цілей виховання відповідно до етапів виховання, місце і роль класу у виховному просторі освітнього закладу)
|
Стратегічною метою виховання є формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал. У класному колективі працюю над формуванням національної свідомості, патріотичних почуттів учнів засобами національно-патріотичного виховання, приймаючи участь: у акціях пам`яті, Шевченківських літературних святах, проектній, волонтерській діяльності, участі у загальногімназичних заходах. |
гносеологічно-аксіологічний (змістовий) компонент (досягнення стратегічних цілей у вихованні через конкретизацію завдань у контексті педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник)
|
Цілеспрямована освіта національно- патріотичного виховання на пропедевтичному та коригувальному рівнях: - навчити дитину користуватися сукупно логічним і образно інтуїтивним методами мислення при рішенні різноманітних життєвих, виробничих, соціальних, універсальних задач; - забезпечити звернення дитини до почуттів, збудження інтересу до даного виду тематики; - використовувати динамічні релаксаційні паузи, рухливі дидактичні та соціальні ігри патріотичного спрямування; - створювати атмосферу відкритості, доброзичливості, співтворчості у спілкуванні, толерантності;
|
організаційно-педагогічний компонент (педагогічні умови ефективності виховного процесу)
|
1. Здійснення системно-творчого підходу як стратегії побудови виховного процесу. 2. Ціннісне забезпечення процесу виховання; 3. Інтеграція виховних впливів виховної роботи з гімназистами. 4. Конкретизація цілей. Педагогічні умови ефективності виховного процесу (відповідно до мети моєї діяльності): організацію виховного центру — поповнення матеріалом шкільного музею, тематичне оформлення рекреацій. Як стверджував В. Сухомлинський, у школі і стіни повинні говорити. Така інформаційно-образна насиченість шкільних приміщень не тільки збагачує учнів знаннями, а також має відчутний виховний вплив на них; органічне поєднання завдань, вирішуваних школою, з потребами довкілля. Це передусім:
Школа має пропагувати серед учнів думку, що в цивілізованому суспільстві людині вигідно бути вихованою і освіченою. Це потрібно й суспільству. Треба виховувати справжніх патріотів нашої країни не на словах, а в житті;
|
практично-діяльнісний компонент (стратегії та методи виховної роботи, організаційні форми – індивідуальні, групові, колективні, масові; спілкування, тактика та стиль діяльності класного керівника)
|
Реалізація практично-діяльнісного компоненту здійснюється через спеціально організовані позакласні виховні заходи:
Масові форми виховної роботи: інтегровані виховні заходи в ході щоденних уроків, конференції, тематичні вечори, вечори запитань і відповідей, зустрічі з видатними людьми та ін. Групові форми виховної роботи: години класного керівника, робота з пресою, екскурсії, походи та ін. Не залишаю поза увагою індивідуальні форми роботи, адже потреба індивідуального підходу зумовлена тим, що будь-який вплив на дитину переломлюється через її індивідуальні особливості, через «внутрішні умови». Необхідною умовою успішної індивідуальної роботи є вивчення індивідуальних особливостей учнів. Щоб впливати на особистість, треба її знати. Передусім важливо встановити довірливі, доброзичливі стосунки між класним керівником і учнем. Зробити це часом нелегко, оскільки учні, які найбільше потребують індивідуальної виховної роботи, нерідко підозріло ставляться до педагогів. Велике значення при цьому має авторитет класного керівника, уміння швидко зорієнтуватися у ситуації, передбачити наслідки своїх дій.
|
діагностико-результативний компонент (очікувані результати, критерії ефективності, оцінка й аналіз функціонування системи)
|
Впровадження розробленої системи роботи з використанням розвиваючих технологій в роботу класного керівника шляхом організації навчальної діяльності та соціального середовища є раціональним. Загальний очікуваний виховний результат:
|
Структурно-функціональна чи організаційно-педагогічна модель системи |
|